LivingTravel

Mia’s eerste Nederland trip

Meer dan 2 jaar hebben we er naar uit gekeken, en nu…. zit het er alweer op! Ons eerste (familie)bezoek aan Nederland.

Ruim twee weken, die we uiteindelijk toch weer veel te vol geplanned hadden, en die voorbij gevlogen zijn. Vol met dingen die we ‘even’ moesten doen, mensen die we heel graag wilden zien, en ervaringen die Mia niet mócht missen. Met als absolute klapper op de vuurpijl, een feest waar een heel weekend voor nodig was.

Het feestweekend verdiend een apart stukje, en bovendien moeten we ook nog even wachten op de foto’s van de fotografe, maar bij deze alvast een indruk van de rest van ons bezoek:

Het begon uiteraard met de vliegreis. Niet Mia’s eerste, maar –tot op heden- wel de langste. Gelukkig houdt ze erg van vliegen en vliegtuigen, en de reis was dan ook een eitje. Ze heeft even twee minuutjes heel hard gehuild, maar viel daarna als een blok in slaap op papa’s schoot, en we hebben haar 2 uur later moeten wakker maken voor de landing.

De eerste avond sliepen we bij opa en oma Verbeek, en de prachtig versierde entrée was een voorbode voor de rest van hun ontvangst.

De daaropvolgende dagen bezochten we de Flowertrials bij Florensis (een reuse taart van bloemen!), namen alvast een kijkje bij het feestterrein, bezochten Esther in de pop-up winkel, deden een fotoshoot bij www.uitdemaat.nl.

En gingen we frambozen plukken in de pluktuin van Framblij. Dat laatste was een idee van oom Ruud, die weet hoe gek Mia is op frambozen. Nou, rondbanjeren in een hele kas vol frambozen, en onderwijl je mandje (en mondje) vol mogen gooien, hoe gaaf is dat?

Ook namen we inmiddels onze intrek in een geweldig leuke houten iglo op het terrein van camping Delftse Hout. Wat heerlijk om een ‘eigen’ plekje te hebben, en nog wel zo’n geweldig leuke, dat zo mooi centraal gelegen is, op loopafstand van Delft, en met een speeltuin en zwembad op het terrein!

Op zondag kwam de familie Broekhuizen bij ons op bezoek, en we hadden een heel gezellige dag, met warempel ook nog heerlijk weer. We aten poffertjes, roeiden op de plas, en staken ‘s avonds de BBQ aan. Meer te wensen hadden we niet.

Maandagochtend gingen we eerst naar Bleiswijk voor een 3d-print van Mia, onze verdere plannen vielen, zowel letterlijk als figuurlijk, een beetje in het water, en daarom besloten we de dag in ieder geval voor Mia maar leuk af te sluiten, met een bezoek aan een binnenspeeltuin.

Dinsdag en woensdag had Eddy een managers bijeenkomst van Florensis, en deze vond plaats op de SS Rotterdam. Dinsdag ging Mia bij opa en oma Verbeek spelen, die speciaal voor deze gelegenheid een bakfiets hadden weten te regelen, waarmee ze onder andere naar het strand fietsten. Ondertussen ging Mama op pad met Esther, en heeft half Haarlem leeg gekocht.

WhatsApp-Image-20160709

Op woensdag speelde Mia eerst lekker in de speeltuin op de camping (en kon mama even de was doen) en daarna wandelden we samen naar Delft waar we de speelgoedwinkel opzochten en plunderden, en de dag afsloten met een site-seeying tour in Delft en een ijsje op het terras. Genieten!

De dagen daarna reisden we af naar opa Angelo en oma May in het uiterste zuiden van het land, waar de vlag zowel letterlijk als figuurlijk uithing.

Die donderdag was het welliswaar 32 C, maar dat weerhield opa er niet van om Mia kennis te willen laten maken met het fenomeen sneeuw. En dus gingen we naar snowworld, voor een uurtje spelen en bibberen in echte sneeuw. Brrrrr!

Een bezoekje Limburg is niet compleet zonder een bezoekje aan Maastricht, waar we de kinderboekenwinkel (nagenoeg) haar gehele inventaris afhandig maakten, genoten van tapas op het terras, en naar goed katholiek gebruik al onze zonden weer afkochten, door het ontsteken van enkele kaarsjes bij Maria Sterre der Zee.

De laatste dag in Limburg togen we naar Schutterspark. Jammergenoeg moesten we al snel vluchten voor de regen, maar gelukkig niet voordat we eerst genoten hadden van de kabelbaan, en vooral: de stoomtreintjes!

Op zondag waren we weer terug in Delft, waar we een heerlijke dag hebben beleefd met Mark, Esther, Joost en Frederique en alle kinderen, bij de Delftse Mooi Weer Spelen. En mooi weer was het! Er werd circus gespeeld, theather gekeken, bellen geblazen en gesleuteld aan oude mechanica, en wat hebben we gelachen en genoten! Zonder enige planning werd dit een dag met een gouden randje.

Op maandag ging papa weer aan het werk, en mama en Mia veregenden total, toen we besloten naar de Ikea te lopen. Mia verheugde zich erg op de ballenbak, maar helaas mocht ze er niet in, wegens een wel erg strenge dame bij de balie. Jammerdebammer….

Dinsdag zag het weer er redelijk uit, en dus besloten we een dagje Rotterdam te doen, waarbij we eerst met de trein gingen, en daarna met de metro! Genieten voor Mia!
Zo kwamen we aan bij de Markthal, die al heel lang op het verlanglijstje van mama stond. Wat een prachtig gebouw, en wat een heerlijkheden worden daar ‘vermarkt’. Het is maar goed dat we daar niet in de buurt wonen!

Vervolgens namen we de watertaxi naar de Kop van Zuid, en wandelden naar de Fenix Food Factory die Eddy de week ervoor ‘ontdekt’ had. Tot slot nog even een bezoekje aan Sharp Sharp, en weer terug richting Delft, maar daar heeft Mia weinig meer van meegekregen, want die sliep al lang.

Woensdag was een dag van regelen en laatste inkopen, verder niet heel erg het vermelden waard, afgezien van een gezellig etentje samen met Edwin, zodat we nog even rustig écht konden bijkletsen.
Donderdag waren we uitgenodigd door Joost, Wendy en Lotte, om naar een pretpark te gaan. Vanwege de weersvoorspellingen kozen we voor Toverland, een park dat geschikt is voor de leeftijdscatergorie van Lotte en Mia, en ook veel overdekte attracties heeft. Wat een belevenis!

Voor een kind dat al zwaar onder de indruk is van een aftands treintje bij de mall in Naivasha, is een park vol met zulke flitsende, snelle, kleurrijke attracties als Toverland haast niet te bevatten natuurlijk. Ze verkeek zich eventjes in de achtbaan met trein, waar ze vervolgens NIETS meer van wilde weten, maar ze genoot van de trampolines, klimtorens, en wildwatersplash!

Moe, doodmoe, maar voldaan reden we terug naar Delft, wetende dat we Joost en Lotte de dag erna alweer zouden zien.
De volgende ochtend togen we naar Dordrecht voor het feestweekend, maar daarover vertellen we jullie meer in een apart stukje!

Na het feestweekend kregen we nog een extra cadeautje, toen het op maandag behoorlijk mooi weer bleek. De ochtend spendeerden we in het gemeentehuis, op jacht naar een BSN nummer voor Mia. Niet zo makkelijk als je misschien zou denken, maar uiteindelijk wel gelukt!
Daarna haastten we ons naar het strand waar we genoten van deze onverwacht mooie middag. We zochten schelpjes, bouwden zandkastelen en verbrandden nog even onze neuzen. HeeeeeeerlijK!

Ons bezoek aan Nederland sloten we af met een ijsje bij de molen, mooier kan toch haast niet.