divingLivingpartyTravel

Mombassa en Bissil

De afgelopen week hadden we Tessa op visite. Tessa is een oud Florensis collega, maar nu werkzaam (bij een concullega) in Ethiopie.
Haar bezoek was een goed excuus om weer eens wat leuke dingen te ondernemen. Om te beginnen wilde ze eigenlijk graag naar de kust, en duiken leek haar ook wel wat.
Daar hebben we natuurlijk helemaal niets op tegen. Dus zondag in de auto gesprongen, Tessa opgehaald op het vliegveld en meteen doorgereden naar Mombasa.

De snelweg naar Mombassa is inmiddels bijna geheel opgeknapt (bedankt Europese belasting betalers!) en de reis verliep dus voorspoedig. Tegen het vallen van de avond bereikten we ons hotel, en na wat kleine strubbelingen bij het inchecken waren we allemaal wel toe aan een hapje en een koud drankje. En daarna blij dat we in bed konden rollen. Toch wel een vermoeiende en lange dag zo.

De volgende morgen vroeg melden we ons vol verwachtingen bij de duikschool, maar helaas waren er niet voldoende duikers voor een ochtendduik, waardoor de eerste duikgelegenheid pas ‘s middags was.
Achteraf gezien kwam dit eigenlijk heel mooi uit, want Tessa had nog nooit gedoken, en op deze manier was er voor haar voldoende tijd voor eerst wat theorie en een zwembad training waardoor we ‘s middags wel met zijn allen konden duiken.

Tessa duiken

‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten met uitzicht op Mombasa eiland bij de Tamarind. Mixed zeebanket menu zoals je nog nooit hebt gezien en te veel om op te krijgen: oesters, garnalen, kreeft, krab, inktvis, allemaal soorten vis: jammie!

jammie visje

De volgende dag hadden we er zin in, Lieke en ik zouden drie duiken gaan doen. Twee buiten het rif en ‘s middags zeepaardjes zoeken binnen het rif. De walvishaai en humpback whales die we ‘s ochtends hoopten tegen te komen hebben we helaas niet gezien, maar wel veel White tip rif haaien, een rog met een diameter van twee meter en meerdere schildpaden.

Turtle

‘s Middags jammer genoeg ook geen zeepaardjes kunnen vinden, ondanks de hulp van ‘zeepaardjes hunter’ Freddie. Maar wel veel ‘zeepaardjes gerelateerde familieleden’; de pipe fish. Dit is een soort kruising tussen een slangetje en een zeepaardje.

zeester

Donderdag en vrijdag zijn we weer even in Naivasha geweest zodat Eddy en ik even wat werk konden doen, en zodat Tessa de kans had om in Nakuru wat dieren te zien en uiteraard nu eindelijk ook eens de Florensis farm waar ze zoveel jaar de planning voor gedaan heeft.

Zaterdagochtend vroeg de tassen weer gepakt en koers gezet richting ‘Hotelli Michelli’, Bissil Branche. (Michelle’s huis in Bissel).Daar hebben we een super relax weekendje gehad met Bert, Daniel, Tessa, Michelle en ons twee. Véél te veel gegeten en gedronken. (En nog niet de helft op) En ‘diamanten’ gezocht in de mijn (rivierbedding): Lieke heeft een tas vol.
mijnen

We hebben ‘onze’ kamer nu ook voor het eerst uitgeprobeerd, en dat was heerlijk. (Dit is een kamer buiten onder een afdakje, je kan dus de sterren/maan en alle dieren die rond het huis scharrelen de hele nacht zien en horen). Veel te snel was het allemaal weer voorbij, en hebben we Tessa vanmiddag weer op het vliegveld afgezet.

Komkommer

Lieke met een schildpad
Lieke met Turtle

Jaws

Freddie bij een illegale viskooi. Gelukkig geen vis gevangen anders hadden we ze vrij gelaten.
Illegale visval

Bissil: Enorme regenwolk……maar er kwam geen druppel uit.
Komt er regen aan

Author

admin

One thought on “Mombassa en Bissil

1. je ben wel populair onder de ‘oud’florensis collegae. ik hoop dat je klaar ben voor de volgende bezoeker..