Travel

Herfstvakantie in gips

Terwijl we bezig zijn met de voorbereidingen van ons bezoek aan Nederland deze zomer realiseerden we ons dat we de avonturen van ons vorige bezoek, in Oktober, nooit hebben gedeeld. En dat is zonde, want we hebben veel beleefd, en een heerlijke tijd gehad. Dus bij deze:

Lieke volgde een cursus interieur journalistiek, en vloog daarvoor 10 dagen eerder naar Nederland dan Eddy en Mia. Hoewel de cursus niet helemaal aan de verwachtingen voldeed, zorgde dit er wel voor dat ik een keer wat meer tijd had in Nederland, en de vrijheid om deze geheel naar eigen wens in te vullen.
Zo ging ik (naast de cursusavonden) naar de VT Wonen woonbeurs, had ik spontaan een heerlijke sauna avond met Jolanda in een prachtig welness fort, kon ik eindelijk een bezoekje aan museum Voorlinden van mijn bucket list afstrepen, ging ik een avond op stap met Niel ( ik weet niet eens zeker of we dat ooit eerder gedaan hebben?) had ik eens een keer echt wat tijd met mijn ouders in Landgraaf, ging ik natuurlijk een dag met Esther op pad, en wel naar een prachtige tentoonstelling in het fotomuseum in Rotterdam (natuurlijk voorafgegaan door lunch in hotel New York, en gevolgd door een borrel in de Phoenix Food Factory) en tenslotte had ik nog een paar heerlijke dagen bij Peter en Marloes in het noorden van het land, waar het nu EIN-DE-LIJK ook eens lukte om het Groninger Museum te bezoeken, én waarin we ook nog een bezoek brachten aan het gevangenis museum in Veenhuizen.

En toen kon ik niet wachten om Eddy en Mia weer in mijn armen te sluiten, dus ik ging ze ophalen op Schiphol.

Onze vakantie samen begon in Arnhem, om de verjaardagen van Joost en Wendy te vieren.
Helaas rolde Mia binnen de eerste uren na aankomst in Arnhem van de trap af, met als resultaat dat we de eerste avond doorbrachten in ziekenhuisposten en EHBO’s, en deze pas om 2 uur ’s nachts weer verlieten, een mooi toepasselijk rood-wit-blauw gipsverband rijker.
Maar dat mocht de pret voor de verdere vakantie niet drukken, en tot ons grote geluk was er speciaal voor de verjaardag van Wendy en Joost (zo voelde het althans) een sprookjesfestival in Arnhem! Met werkelijk prachtig herfstweer hebben we genoten van onder andere een heus kabouterbos in het Sonsbeekpark, en de dag af kunnen sluiten met een gezellige Bbq in de tuin. In Oktober!

Op zondag was het de verjaardag van Oma Truus, en dus ging het feest verder in Naaldwijk. We hadden gepland om een paar dagen met het hele gezin naar Parijs te gaan, en dat deden we ook. De eerste dag hebben we met zijn allen Parijs ontdekt, eerst met de metro, en vervolgens langs allerlei terrasjes, kerken, draaimolens en mooie parken. Natuurlijk weer veel te veel, en Mia ligt in de buggy te slapen als we bij de Eiffeltoren aankomen.

De dag erna is het helemaal feest, dan gaan we naar Euro-Disney! Hoewel we allemaal geen echte pretpark fans zijn, en lang hebben getwijfeld over dit bezoek, hebben we een fantastische dag! Het is heerlijk weer, en Mia geniet met volle teugen van alle attrakties en Disney figuren.
Als we naar de parade willen kijken moet een van de medewerkers even haar bloemenslinger loslaten om een poort dicht te doen. Mia neemt gelijk haar plaats in, en geeft deze niet meer op. Ze loopt de HELE optcht mee, en neemt haar taak als bloemenmeisje bloedserieus, tot grote pret van de medewerkers in de parade, en de bezoekers langs de kant. Het vuurwerk waar de dag mee wordt afgesloten is letterlijk en figuurlijk de knaller van de dag.

De volgende dag is Mia moe, en ze vind het dan ook heerlijk om een dag in de watten gelegd te worden door de familie Verbeek, vliegeren, aquariums bezoeken, en natuurlijk ijsjes eten. Dat betekend dat wij een dagje met zijn tweetjes weg kunnen, en dat was eigenlijk ook veel te lang geleden. We gaan weer de stad in, en beginnen de dag bij de Promonade Plantees, een park dat is aangelegd bovenop het Viaduct Bastille, waar vroeger een spoorweg liep. Eronder bevinden zich de Arcades des Arts, allerlei leuke winkeltjes en gallerietjes. We gaan chique lunchen op een mooi plein in de Marais, en rozig van de zon, de wijn en elkaar, slenteren we daarna langs de vele bruggetjes die Canal Saint- Martin rijk is.

De dagen in Parijs zitten er dan helaas weer op, maar onze vakantie gelukkig nog niet. Weer terug in Nederland hebben we een huisje gehuurd in Kijkduin.
Met alle popjes en gasten gaan we lunchen bij Ock, en verder genieten we van uitwaaien op en bij het strand, fietsen naar Scheveningen, verse kibbeling eten, en eigenlijk gewoon de Hollandse geneugten. Opa en Oma komen nog een dagje logeren in Kijkduin, en ook Peter en Marloes komen ons daar opzoeken.

Mia heeft genoten van het kinderboeken museum, waar ze vele vrienden uit haar boeken in het levensgroot ontmoet. Verder gingen we nog tosti’s eten bij een heus tosti-restaurant, waar ze schommels hadden in plaats van stoelen!

Maar de klap op de vuurpijl was toch ons bezoek aan de Musical van de ‘Lion King’. Wat was dat prachtig, en wat was Mia gelukkig toen Mufasa na afloop het podium op kwam voor de buiging, ze bleef maar zeggen “hij is niet dood, kijk Mufasa leeft nog, hij heeft het maar gespeeld!”.

In het Juliana kinderziekenhuis hebben ze Mia haar gips er weer afgehaald. Ze vond het een beetje eng, maar was blij dat haar arm weer een heel stuk lichter was, en er nog precies hetzelfde uitzag als voor de breuk.

Omdat het in Kenia door de verkiezingsellende wat onrustig leek te zijn hebben we Mia haar ticket omgeboekt. Lieke zou eigenlijk in haar eentje nog een paar dagen blijven voor haar cursus, maar nu dus lekker met Mia.
Deze laatste dagen ging Mia nog een paar nachtjes logeren in landgraaf. Ik bezocht (met de cursus)de Dutch Design week in Eindhoven, en we gingen samen met opa en oma voor de allereerste keer naar de bioscoop, en zagen de film van Dikkertje Dap. Daarna gingen we nog een paar dagen naar Naaldwijk, en ook opa en oma daar vonden het helemaal niet erg dat ik nog een paar cursusdagen had, waaronder en hele leuke dag bij Beekwilder in Amsterdam.

Het was een heerlijke vakantie, en we hebben volop genoten. Maar toen we later die week samen op het vliegtuig stapten, waren we ook weer erg blij dat we gewoon lekker naar papa en naar huis konden.